بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و ویدئو بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا امتحانات دانشگاه پیام نور لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد فعالیت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویری از انتقال پیکر شهدای حاضر در بالگرد حامل رئیس جمهور تمامی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز برگزار خواهد شد(۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
سرخط خبرها

هشدار! موج تازه‌ای از کرونا در راه است

  • کد خبر: ۱۴۲۹۹۳
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
  • ۱
هشدار! موج تازه‌ای از کرونا در راه است
میزان مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مشهد ۵ درصد افزایش یافته است.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز؛ «دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.» این روز‌ها این ضرب‌المثل مصداق بارز ویروس کرونا و موج‌های پی‌در‌پی آن است. هر بار که اوضاع بهتر می‌شود، دوباره از یک‌سو شاهد اوج‌گیری کرونا هستیم. پس از گذشت سه سال از شیوع این ویروس، این روز‌ها وارد موج هشتم این بیماری شده‌ایم؛ این در حالی است که به گفته بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، «حدود سه ماه است که آمار فوتی‌های کرونا درکشور زیر ۱۰ نفر و در برخی روز‌ها نیز صفر بوده است.»

هشتم دی‌ماه و هم‌زمان با اینکه در کشورمان خبر مشاهده اولین موارد ابتلا به زیرسویه‌های امیکرون در سه نفر منتشر شد، احتمال بروز موج بعدی در ایران نیز قوت بیشتری گرفت؛ احتمالی که اگر سریع‌تر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بال و پر آن را نچینیم، ممکن است دوباره سلامتمان را به غنیمت ببرد.

کرونا نزدیک به وضعیت سرخ

این روز‌ها دوباره زنگ خطر این بیماری به صدا درآمده و کرونا در کشور‌های اروپایی، آمریکا، چین و‌... دست به کار شده است. از‌آنجا‌که با ابراز نگرانی بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، بیم آن می‌رود که دوباره شاهد تکرار روز‌های تلخ کرونایی باشیم و براساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون مجموع بیماران کووید‌۱۹ به ۷ میلیون‌و‌۵۶۱‌هزار‌و‌۱۴۰ نفر و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴‌هزار‌و‌۶۸۵ نفر رسیده است؛ ستاد ملی کرونا، دهم دی‌ماه و پس از مدتی وقفه با حضور رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد تا سریع‌تر تصمیمات لازم برای جلوگیری از بروز وضعیت قرمز گرفته شود. از مهم‌ترین مصوبات این جلسه نیز تشویق مردم به استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و انجام مجدد واکسیناسیون بود، به‌ویژه برای افراد بالای هجده سال که شش ماه از نوبت قبلی تزریق واکسنشان گذشته است.

۴ شهرستان زرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد هم در گفتگو با خبرنگار شهرآرا با اشاره به اینکه موج جدید کرونا شروع شده است، اظهار کرد: بعید نیست که در ایران نیز این اتفاق رخ بدهد و به‌تبع آن در استان و مشهد نیز موارد بیماری را داشته باشیم. از ۳۳ شهرستان استان، چهار شهرستان گناباد، خلیل‌آباد، بردسکن و فریمان رنگ زرد دارند و بقیه شهر‌ها از نظر وضعیت کرونایی آبی هستند.
سیدجواد حسینی تأکید کرد: افرادی که شش ماه از آخرین دز واکسنی که دریافت کرده‌اند، می‌گذرد دز یادآور را دریافت و برای استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی اقدام کنند.

او درباره مقاومت سویه‌های جدید کرونا به واکسن گفت: مستندی مبنی بر اینکه سویه‌های جدید به واکسن مقاوم است، ارائه نشده است. اکنون در حال رصد مرز‌ها هستیم و مراقبت فردی انجام می‌شود؛ از کسی که علائم داشته باشد، تست گرفته و در صورت مثبت بودن آن اقدامات لازم انجام خواهد شد.
حسینی انتقال سویه‌های جدید را مانند گذشته، به‌صورت تنفسی اعلام کرد و درباره سرعت انتقال آن افزود: با توجه به اینکه هنوز در جامعه‎ ما زیاد نشده است، نمی‌توان درباره سرعت انتقالش چیزی گفت، زیرا این بیماری کشور به کشور متفاوت است.

آماده‌باش بیمارستان‌ها

او از آماده‌باش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای احتمال بروز موج هشتم در استان و مشهد خبر داد و گفت: به فرمانداری نیز اطلاع‌رسانی شده است که برای واکسیناسیون و رعایت بهداشت فردی اقدام کنند؛ مردم انجام این موارد را فراموش نکنند، زیرا هنوز فرصت داریم.
در‌حالی‌که حسینی وضعیت بیماری کرونا در استان و مشهد را همانند قبل دانست و گفت که «شمار بیماران و مواردی که در روز آزمایش می‌دهند و مثبت می‌شوند، یک یا دو مورد است.»

دیروز مریم سالاری، رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، در جلسه قرارگاه مدیریت کرونای دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از افزایش ۵‌درصدی میزان مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا و افزایش ۲ درصدی تست‌های سریع و پی‌سی‌آر کرونا خبر داد و افزود: همچنین در شهر مشهد ۳۵‌بستری جدید و ۳۴ بستری دیگر داریم که هشت نفر از آن‌ها در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی بی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
0
0
ای .... شید بااین کرونا بسه دیگه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->